Diari digital del Vallès Oriental i Occidental

Rutes senderistes per Montornès

19 Abril 2021 Redacció: Andrea Rodriguez

Imatges: cedides

Pensant en fer alguna ruta per la natura i no saps a on fer-la? A través de l’Ajuntament de Montornès del Vallès podem trobar diferents rutes per conèixer els indrets més desconeguts del municipi de Montornès, al Vallès Oriental.

Ara mateix amb l' implementació del confinament comarcal podem aprofitar per endinsar-nos a plena natura i història de Montornès del Vallès.

Tot seguit, des de l’Ajuntament ens proposen 13 rutes senderistes per Montornès del Vallès.

1.- El primer d’aquests és el camí del Mogent, de 4500 metres. Iniciant la ruta des de la carretera de la Roca, es podrà arribar a veure la Galeria Coberta de Can Gol, la Roca de les Orenetes arribant al Cim del Céllecs. Estarem envoltats de natura i història en aquesta primera ruta.

2.- A continuació, la segona ruta consisteix en veure els minerals de Montornès. Sortint des del parc del Mas Calders i arribant al carrer Princesa Sofia veurem elements com pissarra i argila, un terreny vermellós. Tot seguit, també podrem apreciar altres minerals: com la terra vegetal ( al Parc de la Serralada Litoral), quars (des de dalt del turó Calders), llicorella (el terra del bosc) i d’altres minerals molt característics en aquesta segona ruta, la qual combina asfalt i camí forestal.

3.- El tercer itinerari que se’ns proposa és per veure el poblat iber. Partint de la plaça del pintor Joaquim Mir i anant en direcció al coll Mercader podrem veure diferents punts d’interès. Entre ells, destaca la finca de Can Vilallonga, el bosc de Montcau, l’ermita de Sant Miquel, el turonet de La Salve i la Vall de Vallromanes. Arribant al final de la ruta es pot veure la ciutat iber.

4.- El quart itinerari, la Font de Santa Caterina són 1600 metres de ruta. Sortint des de la plaça de la Font arribarem a veure Can Montserrat, el turó de les tres Creus, la verneda fins arribar a la font de Santa Caterina.

5.- El cinquè itinerari és Can Tacó, una ruta de 2800 metres. El punt inicial de la ruta es troba a davant de l’escola Marinada. Passant pel Polígon Industrial Riera Marsà arribem al turó Can Tacó o d’en Roïna, arribant també al turó de Tres Creus o, fins i tot, al cim del turó Raiguer.

6.- El sisè itinerari consisteix en el Bosc de la Merxa, una ruta de 5000metres. Se surt des dels jardins de l’Ajuntament fins arribar a Can Coll. Durant la ruta es pot veure els turons de Calders fins arribar al bosc de la Merxa, un antic bosc d’alzinar.

7.- Can Masferrer – Can Bosquerons és la setena ruta que ens proposen des de l’Ajuntament de Montornès. Començant des de la plaça del Poble arribarem fins al camí ral que comunicava Barcelona i Granollers. Passarem per Can Masferrer, un mas mil•lenari, i anant per l’avinguda Mogent podrem arribar al Mas Calders.

8.- La vuitena ruta, el Castell de Sant Miquel, és un camí forestal de 8300 metres. Partint de la plaça del pintor Joaquim Mir i entrant al terme de Martorelles de Dalt, podrem veure Can Girona, el turó de Castell Ruf, passant per Can Corbera. També es pot veure el Parc de la Serra de Marina.

9.- La novena ruta, Can Galbany, és una ruta de 4500 metres. Sortint des de l’Ajuntament pel carrer de Can Parera s’arriba a l’alzinar de Can Vilaró. Passant pel paratge de Can Xec, arribem a Can Galbany, veient també el torrent de les Bruixes i Can Genís.

10.- La desena ruta, les vinyes, comença a la plaça de la Font pel carrer Blas Infante. Es pot veure el Sot dels Arbres i Can Girona i el turó del Castell Ruf. Durant el trajecte es poden veure les vinyes de Montornès del Vallès.

11.- L’onzena ruta, les masies, té 3200 metres. Sortint del Manso Calders es pot veure Can Coll, Ca n’Olivé, Can Vilallonga, Ca l’Espasell, Can Sala i Can Torrents. Podrem apreciar les masies emblemàtiques de Montornès en aquesta ruta.

12.- La dotzena ruta, les fàbriques, té 1300 metres. Comença a la plaça Joaquim Mir i es pot veure la primera seu de la Societat Coral La Lira, la masia dels Riera Marsà, Can Fàbregas, Can Saurina, Ca l’Ollé, Can Terradelles, Can Bellavista i Can Ferrari.

13.- L’última ruta, la plana d’en Vilaró, té 1200 metres. Sortint de l’Ajuntament i passarem per Can Vilaró, una masia d’horts. També anirem cap a Ca l’Ametller fent la plana d’en Vilaró.

Aquestes han estat les rutes fetes per l’Ajuntament de Montornès del Vallès per endinsar-nos per complet en plena naturalesa. Montornès del Vallès, un dels municipis del Vallès Oriental, destaca per la seva història i aquestes rutes permeten introduir-nos d’una manera molt agradable, ja sigui per veure les seves fonts i per l’herència arquitectònica.

PuntVallès: Diari Digital Comarcal del Vallès - Notícies d'última hora del Vallès Oriental i Occidental

Etiquetes relacionades:

montornès del vallès

Els reportatges més vistos

Rep les notícies d'última hora

La vostra privacitat és important per a nosaltres

Tant els nostres socis comercials com nosaltres fem servir cookies a la nostra web per personalitzar contingut i publicitat, proporcionar funcionalitats a les xarxes socials i analitzar el nostre trànsit. Fent clic, accepteu l'ús d'aquesta tecnologia a la nostra web.