Diari digital del Vallès Oriental i Occidental

Imatges: Cedides

Població: Sant Fost de Campsentelles

CEMENTIRI SANT FOST - LES MALESES I LA COSCOLLADA

Si t'agrada la història i les civilitzacions antigues, aquesta és la teva ruta. El recorregut ens transportarà a un antic poblat Ibèric amb un gran estat de conservació que ens permetrà conèixer una mica més la cultura i com vivien els Ibers.

ruta de senderisme per st fost

• Dificultat tècnica: ★★✰

ruta de senderisme per st fost

1. COM ARRIBAR

Per realitzar aquesta ruta, ens hem de dirigir cap al Cementiri de St. Fost de Campsentelles per la carretera que s’adapti millor a les nostres necessitats.

2. RECORREGUT

Un cop arribat i aparcat al cementiri, iniciarem la ruta en direcció Sud-est per un sender que travessa el bosc i que enllaça amb una pista que ens dirigirà a la Masia de Can Torrens Vell. Al cap de pocs metres, seguirem un camí que surt per l'esquerra fins a un petit tram de pista que deixarem quan tombem per un corriol a l'esquerra.

El primer tram del camí és ample, però a mesura que s'endinsa pel bosc es va fent estret. La ruta presenta algunes dificultats a partir d'aquests senders fins a arribar al cim de la Serralada de Marina. Un cop hem pujat anem primer al Turó de Can Donadeu per veure les vistes del Vallès. Reprendrem el camí i tombarem a la dreta del sender que ens portarà al Poblat Ibèric de Les Maleses, un lloc magnífic i ben conservat on podrem veure les runes amb panells explicatius i gaudir d’unes vistes impressionants.

Després de la parada, continuarem la nostra ruta creuant les Maleses pels senders fins a la Coscolleda on trobarem una torre de vigilància. A prop de la torre, trobarem l'inici d'un llarg camí que va descendint suaument i que al final enllaça amb una pista que descendirem durant 2 km.

Finalment, trobarem una cruïlla on tirarem pel camí de l'esquerra que ens durà a l'inici de la ruta.

Imatge del recorregut:

3. SUGGERIMENTS

És recomana hidratar-se bé, portar gorra i posar-se protector solar.

SANT FOST - CAMÍ SERRALADA DE MARINA (MOLLET DEL VALLÈS)

Si el que esteu buscant és evadir-vos de la realitat i entrar en contacte amb la natura, aquesta es la ruta indicada.S'iniciarà des del cementiri de St. Fost i passarà per diferents punts com l'ermita de Sant Cebrià de Cabanyes, la Font de Can Gurri o el coll de Can Corbera entre altres.

• Localització: St Fost de Campsentelles
  • Durada: 5 h 50 m
  • Desnivell positiu: 757 m
  • Desnivell negatiu: 775 m
  • Distància: 24,43  km
  • Recomanat per: Parelles, amics, solitari
  • Dificultat tècnica: ★★✰

1. COM ARRIBAR

Per realitzar aquesta ruta primer de tot ens hem de dirigir a l’aparcament del cementiri de Sant Fost per la carretera que s’adapti millor a les nostres necessitats.

2. RECORREGUT

Un cop aparcats, iniciarem la ruta a través d’un sender que s’endinsa pel bosc i que ens durà fins a la Masia de Can Torres. Des de la masia, ascendirem per una suau pujada fins a arribar a l’ermita de Sant Cebrià de Cabanyes. Continuarem caminant progressivament cap al “Cerro de la Cogullada”. Al cap d’uns metres, descendirem un tros i agafarem un corriol que seguirem fins a enllaçar amb el GR-92. Mentre que el seguim, passarem pel seminari Pere Tarrés i travessarem  la carretera de la Conreria.

Pujarem cap al “Cerro de Galceran” situat a uns 484 metres. Un cop arribat, seguirem en direcció a la Font del Llorer on prendrem un sender que ens portarà a la Font de Can Gurri.

Seguirem per una pista fins a arribar al coll de Can Corbera, on descendirem pel costat d’uns cirerers i algunes vinyes en direcció a la Font de la Mercè. Des de la font, pujarem durant una estona fins que trobem un camí que a mà dreta el qual ens dirigirà cap a Can Bernades.

Continuarem en direcció a Santa Maria de Martorelles fins que trobem el camí antic que anava a Sant Fost. Anirem cap a Can Sunyer i, pel costat de la riera, arribarem a la cruïlla de Can Kaleta, des d’on seguint la carretera, anirem a la passarel·la de vianants per passar el riu Bèsos, l'autopista i arribar al pas subterrani de l’estació de Renfe.

Seguirem per Berenguer III, fins a arribar a la plaça de Catalunya on finalitzarà la ruta.

Imatge de la Ruta:

3. SUGGERIMENTS

Es recomana hidratar-se bé, posar-se protector solar i portar gorra.

SANT FOST DE CAMPSENTELLES - POU DE GLAÇ

Si busqueu una ruta curta, de baixa dificultat, us aconsellem que feu aquesta. El recorregut transcorr majoritàriament per la natura i es podrà observar el famós pou de glaç de St. Fost de Campsentelles.

ubicacio ruta de senderisme st fost

• Localització: St Fost de Campsentelles
  • Durada: 2 h 38 m
  • Desnivell: 270m
  • Distància: 8,09km km
  • Recomanat per: Parelles, amics, solitari
  • Dificultat tècnica: ★✰✰

Ruta de senderisme per st fost de campsentelles

1. COM ARRIBAR

Per realitzar aquesta ruta primerament haurem d’anar a St. Fost de Campsentelles, concretament al cementiri del poble.

2. RECORREGUT

Un cop hem aparcat al cementiri ens dirigirem cap a la central elèctrica del poble tot i que girarem abans d’arribar-hi, deixant la central a un costat. Seguirem el sender envoltat de vegetació, però que té fàcil accés. Al cap d’una estona, ens trobarem amb una hípica per on i passarem de costat. Una vegada passada l’hípica, veurem  un corriol amb una pujada suau envoltat de vinyes en el qual ens endinsarem i seguirem fins al final on trobarem el Pou i la torre annexa.

Per tornar al punt d’inici, desfarem el camí fins a arribar al cementiri on és donarà per finalitzada la ruta.

Imatge Ruta:

Ruta de senderisme per st fost de campsentelles

3. SUGGERIMENTS

És recomana  NO trepitjar la cúpula i tampoc entrar  a dins la torre anexa pel seu mal estat de conservació.

PuntVallès: Diari Digital Comarcal del Vallès - Notícies d'última hora del Vallès Oriental i Occidental