Diari digital del Vallès Oriental i Occidental

Imatges: Cedides, Ajuntament d'olessa del montseny, Freepik

Població: Sant Cugat del Vallès

SERRES DE SANT MEDIR - RABASSADA I SANT VICENÇ

Aquest recorregut és ideal pels que busquen una combinació de contacte amb la natura, a través del bosc, amb visites a llocs històrics i fonts entre altres. No us la perdeu!

UBICACIO RUTA SERRES DE SANT MEDIR - SERRALADA I SANT VICENÇ

• Inici: Torrent del Sant Crist
  • Durada: 2 h
  • Desnivell: 450 m
  • Distància: 12,76 km
  • Recomanat per: Parelles, amics, solitari

La Torre Negra

1. COM ARRIBAR

Per realitzar aquesta ruta primerament haurem d’anar a la riera de Sant Cugat per la carretera o transport públic que s’adapti millor a nosaltres.

2. RECORREGUT

Un cop aparcats, iniciarem la ruta creuant la Riera del Sant Crist fins a arribar a un camp que ens conduirà a una pista la qual seguirem per la dreta. A pocs metres podrem veure la Torre Negra i el Pi d’en Xandri. Quan el camí tombi per la dreta i comenci un descens, nosaltres anirem per l’esquerra. Ens trobarem amb bastantes pujades al llarg del sender fins a baixar i arribar a la pista que accedeix a un restaurant. Només haurem de creuar la pista i estarem davant d’un indicador.

Una vegada arribem, només haurem de creuar la pista per poder entrar directament al sender marcat i que ens conduirà a la Font de la Rata. És un tram molt curt d’anada i tornada per visitar la font, que si no has vist mai es recomana anar-hi.

Tornem al sender inicial i comencem a ascendir la pujada. De primeres, el sender és molt agradable i suau, però a mesura que avancem el desnivell anirà augmentant. Al cap d’una estona, arribarem a una cruïlla on ens dirigirem al camí que fa baixada ubicat a la dreta, direcció a Sant Medir. Finalment, enllaçarem per la pista que ens separa de Sant Medir. Davant la Font del Camp del Miracle, farem una breu parada per descansar. Un cop recuperats, seguirem baixant fins a la zona de la mini depuradora i després de creuar un camp baixarem per unes escales per creuar el petit afluent de la Riera de Sant Medir.

Passarem per una zona boscosa i arribarem a Can Janer, creuarem la cadena i iniciarem la pujada que anirà guanyant desnivell a mesura que avancem. Finalment, enllaçarem amb senders més amunt i allà trobarem un cartell amb indicacions. Ens dirigirem al Pantà de Can Borrell, per la serra de la Rabassada.

Seguirem el sender tal com ens indica i al cap d’una estona ens trobarem una cruïlla on anirem per l’esquerra que ens esperarà un tram de pista, en el que passarem pel costat del zoo de Cal Castillo.

Continuem fins a arribar a les primeres cases de la urbanització Sol i Aire i entrem de nou al sender. Baixarem pels Torrents de la Font de l’Ermità i de la Torre Negra.

En arribar a la zona baixa passarem davant de la Torre Negra i després de creuar la Riera de Sant Medir arribem a Pi D’en Xandri. Seguirem el sender fins al final i girarem a la dreta. Al cap d’uns metres haurem arribat al lloc d’inici de la ruta on també serà el final d’aquesta.

Imatge del recorregut:

Ruta senderisme per Sant Cugat

És recomana menjar a La Font del Camp del Miracle

SANT CUGAT - PARC DEL LABERINT DE BARCELONA

Aquesta ruta senderista, és ideal per tots aquells que volen tenir contacte amb la natura i els i agrada endinsar-se en els laberints. Us i animeu?

UBICACIÓ INICI RUTA ST CUGAT PARC DEL LABERINT DE BARCELONA

• Inici: Plaça Rotary, Sant Cugat
  • Durada: 2 h 24
  • Desnivell positiu: 557 m
  • Desnivell negatiu: 513 m
  • Distància: 9,16 km

Parc del Laberint Barcelona

1. COM ARRIBAR

Per realitzar aquesta ruta primerament haurem d’anar Sant Cugat per la carretera o transport públic que s’adapti millor a les nostres necessitats.

2. RECORREGUT

Un cop hem arribat, ens dirigirem al C/ Major on iniciarem la ruta fins a l'avinguda de Rius i Taulet. Haurem de travessar les vies del ferrocarril i girar a mà dreta per l'avinguda de Can Graells fins a enllaçar amb l'avinguda de la Clota que ens conduirà a la rotonda de la Recerca un cop passada l'autopista AP-7. Continuarem la ruta seguint el sender de Can Graells que passa davant de l'empresa HP. Seguirem el camí fins a arribar a Can Barata, una urbanització.

Continuarem per un camí que ascendeix pel famós camí dels Monjos durant 1,1 km, fins a trobar-nos una gran bifurcació on girarem a l'esquerra, seguint la línia de cresta de Can Viver direcció oest fins a arribar a les Fonts. Un cop hem arribat a l'estació de tren de les Fonts, anirem cap a la plaça de l'estació i continuarem pel passeig de la Muntanya per on girarem a la dreta pel carrer Esperanto on veurem una forta pujada. Uns metres més enllà, girarem a l'esquerra pel carrer del Fornot on al final d'aquest carrer trobarem una font.

Creuarem la C-16 per un pont i seguirem el sender fins a arribar a La Creu del Conill, un antic abocador, on girarem a mà esquerra fins a la urbanització Les Martines. Seguirem el corriol pel camí de les Martines fins a enllaçar amb la carretera C-243c a l'alçada d'una benzinera. Haurem d'agafar el carrer del Falcó, en paral·lel a la carretera C-243c. Al cap de 800 m girarem a mà dreta pel carrer del Xot. Seguirem les marques de GR per una pista estreta i silvestre, però amb poca dificultat de seguir.

Finalment, arribarem a l'accés d'una pedrera que creuarem i seguirem per un altre camí fins a arribar a la BV-1203 que continuarem durant 1,2km per arribar a Ullastrell. Seguidament, anirem pel carrer de la Serra i el camí que baixa a la riera de Gaià. Un cop arribem a la riera, seguirem les marques del GR-6 i passarem per un sender entre pins, fins a arribar a una carretera.

Girarem a la dreta seguint l'asfalt i prendrem un sender que porta a Olesa. Continuarem per l'avinguda de Francesc Macià i girarem a la dreta davant la plaça de Catalunya, seguint el passeig del Progrée, el carrer Sant Josep Oriol i el Carrer de l'Església Santa Maria d'Olesa de Montserrat on finalitzarem la ruta.

Imatge de la Ruta:

3. SUGGERIMENTS

És recomana parar a refrescar-se a la Font del final del carrer Fornot.

SANT CUGAT - TURÓ DE MAGAROLA - TIBIDABO

Si us agraden les rutes que van de poble a poble aquesta és la vostra ruta. S'iniciarà per St. Cugat passant pel Turó de Magarola abans d'arribar al Tibidabo on allà, podrem gaudir d'unes vistes espectaculars de la capital.

Plaça Rotary

• Inici: Plaça Rotary, Sant Cugat
  • Durada: 3 h 30 m
  • Desnivell: 576 m
  • Distància: 19,42 km
  • Dificultat tècnica: ★✰✰

Vistes Tibidabo

1. COM ARRIBAR

El primer que hem de fer per realitzar aquesta ruta és anar cap a Sant Cugat per la carretera o amb el transport públic que s’adapti millor a les nostres circumstàncies.

2. RECORREGUT

Un cop hem arribat i aparcat iniciarem la ruta anant cap al Camí de Can Borrell. Anirem planejant la pista fins a arribar al Pi d'en Xandrí. Al cap d'uns metres, girarem a l'esquerra deixant el camí principal i ens trobarem una forta pujada que ens portarà a un sender que entra al bosc. Seguint el corriol, ens trobarem amb una pista, on girarem a mà dreta per seguir-la. El camí destaca pels alts pins que anirem veient al llarg del camí fins a trobar el primer cim del dia, el Turó de Torrefarrera.
Mentre avancem per la pista principal, haurem de creuar-la per seguir el pas que s'endinsa al bosc. Al cap d'una estona, podrem veure el cim del Tibidabo. Per aquest sender, passa el GR-6, camí que seguirem fins a arribar al coll del Pas del Rei on es creuen els senders GR-92 i PR-C 35 i que ens portaran al Turó de Magarola on amb els seus 430 metres d'altura trobarem un mirador que ens mostrarà les espectaculars vistes de Barcelona mentre fem una parada per recuperar forces. Un cop descansats, continuarem seguint el sender que ens portarà a una pista que ens dirigirà al Coll de l'Erola, lloc on trobarem una zona d'aparcament i un sender que avança paral·lelament per la carretera que haurem de creuar al cap d'una estona quan el GR-92 ens ho indiqui.
El GR-92 ens portarà per un vessant del Tibidabo mentre creua amb el desviament de la Font de la Salamandra. Continua avançant fins a arribar al Coll de la Vinassa, on concorren diversos camins.
Al cap d'una estona, ascendirem per un corriol que ens portarà a una zona urbanitzada preàmbul del cim del Tibidabo. Avançarem pels carrers fins a arribar al cim del Tibidabo.
Un cop hem gaudit de les vistes, ens dirigirem cap a l'estació de trens on agafarem un tren, direcció a Sant Cugat per tornar al punt de partida.

Imatge del recorregut:

ruta de senderisme st cugat

3. SUGGERIMENTS

És recomana hidratar-se, posar-se protector solar i portar gorra.

CAMÍ DE SANT JAUME SANT CUGAT - OLESA DE MONTSERRAT

Aquesta ruta és ideal per aquells senderistes experts que busquen un recorregut moderat així com passar el matí a fora caminant per la natura i passar la tarda fent turisme per Olesa de Montserrat. Us hi animeu?

UBICACIÓ RUTA DE SENDERISME A OLESSA DE MONTSERRAT

Esglèsia de Santa Maria d'Olesa de Montserrat

Imatge de la ruta:

Ruta St Cugat Tibidabo

PuntVallès: Diari Digital Comarcal del Vallès - Notícies d'última hora del Vallès Oriental i Occidental