Diari digital del Vallès Oriental i Occidental

Imatges: Cedides, Ajuntament de Sant Celoni

Població: Sant Celoni

SANT CELONI - SANT ESTEVE D’OLZINELLES

La ruta ens introdueix a la Vall d'Olzinelles, seguint la riera fins a arribar a l'ermita de St. Esteve d'Olzinelles. Travessa la riera i penetra pel sot de les Mines, s'enfila als Quatre Camins i torna a Can Draper pel sot de la Remor.

Ubicació Ruta 1 St Celoni

• Recomanat per: Parelles, amics, familia

Pou de Glaç

1. COM ARRIBAR

Per realitzar aquesta ruta, ens dirigirem cap a St. Celoni, concretament a Can Draper per la carretera o transport públic que s’adapti millor a les nostres necessitats.

2. RECORREGUT

Un cop arribat a Can Draper, veurem un panell Informatiu de l’itinerari que donarà per iniciar la nostra ruta. Seguirem el camí que indica l’itinerari per la dreta de forma paral·lela a la riera d’Olzinelles en direcció a Sant Esteve d'Olzinelles que seguirem fins a trobar-nos el trencall que porta al Pou de Gel. En aquest punt, podem decidir si desviar-nos per anar a veure’l o seguir amb la nostra ruta.

Una vegada hem vist el Pou de Gel, desfem al camí fins a arribar al trencall i continuarem la ruta pel bosc. A pocs metres, creuarem la carretera BV - 5112 a l’altura del Pont de Ca l’Alzina Vell, seguirem paral·lels a la riera. Al cap d’una estona, arribarem al Pont de Can Plana que ens durà al Chopo d’Olzinelles i a pocs metres, arribarem a una cruïlla on podrem decidir si anar per l’esquerra i fer una visita ràpida a la Bassa de l’Aranyal i Plàtans de l’Aranyal o si pel contrari, volem continuar amb el recorregut inicial, agafarem el camí de la dreta que ens portarà a l’indicador de la Font  de l’Aranyal. Seguirem el camí i ràpidament arribarem al Cedre de Can Vall i al Pont de l’Aranyal. Avancem pel recorregut passant pel Pla de les Mines direcció Quatre Camins i que, un cop passat travessarem el Sot de la Remor i continuarem fins a arribar al punt d’inici.

Imatge ruta:

3. SUGGERIMENTS

És recomana fer la ruta als voltants de Nadal, ja que podrem trobar algun que altre tió pel bosc.

ITINERARI DE BENESTAR I SILENCI

L'itinerari de Benestar i Silenci, és un camí senyalitzat que passa pels espais amb una presència silenciosa i una gran diversitat de flora i vistes.

El recorregut ens ofereix un ventall de propostes ubicades en diferents punts del camí, convidant a realitzar pràctiques senzilles de meditació, ioga, atenció plena, respiració conscient, re reflexió i d'introspecció.

Aquesta ruta està pensada per fer-la de manera autònoma, a través de les indicacions que ens trobarem en els rètols numerats ubicats a diversos punts del recorregut.

Es pot fer de manera solitària o amb companyia. L'objectiu és accedir a un estat de relaxació i comunió amb un mateix i amb la natura.

Ruta de senderisme per St Celoni

• Recomanat per: Solitari

Ruta de senderisme per St Celoni

1. COM ARRIBAR

Per realitzar aquesta ruta hem d’anar a St. Celoni. Concretament  a la rectoria vella, passant pel Parc de la Rectoria Vella i prenent el Passeig del Pertegràs a l’esquerra.

2. RECORREGUT

Un cop arribem al punt de partida, començarem la ruta dirigint-nos al Parc d'Activitats del Pertegàs i travessarem el pont que hi ha a sobre la riera. A pocs metres, ens trobarem un plafó que iniciarà l'itinerari. Seguirem el sender recte i farem el que indica el plafó inicial. Al cap d'una estona, ens trobarem el segon plafó de l'itinerari ubicat a mà dreta. Continuarem el camí en recerca del tercer plafó que estarà ubicat a l'esquerra del camí. Seguint el pas, ens trobarem amb una esplanada amb vistes de Sant Celoni. Allà trobarem el plafó número 4 de la ruta. En aquest punt, si s'escau ens pararem a descansar mentre contemplem les vistes.
Un cop recuperats, seguirem les indicacions del plafó 4 i continuarem recte. Pel camí ens trobarem amb 4 plafons més dels quals anirem seguint les seves indicacions. Finalment, ens trobarem amb l'últim plafó que serà el que doni fi a la ruta de relaxació.

Imatge de la ruta:

Ruta senderisme st celoni 2

3. SUGGERIMENTS

Com que el punt de partida es a l'estació RENFE, és recomana anar amb tren fins a St.Celoni.

SANT CELONI - LA BATLLÒRIA

Si el que esteu buscant, es una ruta que passi vora l'aigua aquesta es la indicada. A mesura que el recorregut avança, arribareu a la riera per on passa el riu i on podreu disfrutar de la seva melodia.

• Localització: St. Celoni
  • Inici: Oficina de Turisme
  • Durada: 2 h
  • Desnivell: 55 m
  • Distància: 6,7  km
  • Recomanat per: Parelles, amics, familia, solitari

1. COM ARRIBAR

Per realitzar aquesta ruta primerament ens dirigirem cap a la oficina de turisme de Sant Celoni.

2. RECORREGUT

Un cop arribat al punt d'inici, començarem la ruta baixant pel Carrer Sant Martí fins a trobar-nos amb la via del tren, que travessarem per un pas subterrani ubicat a uns metres a l'esquerra. Després de travessar-lo, ens trobarem al Carrer Indústria el qual baixarem i al cap d'uns metres trobarem la C-35 on buscarem una gasolinera. Un cop localitzada, trobarem un altre pas subterrani per a travessar la carretera  que ens durà a l'últim tram del carrer Indústria abans d'arribar al riu. En aquest punt, podrem veure la passarel·la per a travessar la Tordera i agafarem la pista que ens durà a la Batllòria. Aquesta ruta transcorre seguint el riu per la seva part dreta, entre el riu i l'autopista AP-7.

El primer tram finalitza a Vilardell, tenint el polígon industrial del molí de les Planes a l'esquerra i l'autopista AP-7 per la dreta. Molt a prop veurem la riba del riu fent que la ruta transcorri per una franja estreta de terreny, amb el riu a la vora.

Uns metres abans del pont de Vilardell, l'autopista i el riu s'aproximen de tal manera que el sender descendeix i transcorre en part tapat per l'autopista. A partir del pont, l'espai s'eixampla, i el camí transcorre per parts i vegetació de ribera. Més endavant, veurem l'antiga passarel·la del pont de fusta que indica l'inici del polígon industrial de Gualba, on veurem que hi ha un eixamplament sobtat de la distància entre l'autopista i el riu.

Arribarem a la passarel·la de Gualba, i seguidament, just abans d'arribar a la Batllòria, el riu fa una gran corba i delimita una extensa plana de prats i erms.

Finalment, arribem a la Batllòria, on agafem el nou pont sobre la Tordera que ens permetrà creuar-ho i accedir al nucli urbà on finalitzarà la ruta.

Imate de la ruta:

3. SUGGERIMENTS

Per realitzar aquesta ruta, es recomana utilitzar calçat adequat, hidratar-se bé i utilitzar protector solar.

PuntVallès: Diari Digital Comarcal del Vallès - Notícies d'última hora del Vallès Oriental i Occidental