Diari digital del Vallès Oriental i Occidental

Imatges: Flickr

Població: Matadepera

MATADEPERA. LLAC PETIT - TORRENT DE CAN BOGUNYÀ - FONT DEL JANOT EO-TP

Si el que busqueu és desconnectar de la rutina i connectar amb la natura aquesta ruta senderista és la ideal per vosaltres. Al llarg del camí gaudireu d'uns espectaculars paisatges i d'unes vistes precioses del llac. Ús i animeu?

Ubicació Ruta Senderista Matadepera

• Dificultat tècnica: ★✰ ✰

Llac Petit

1. COM ARRIBAR

Per realitzar aquesta ruta primerament ens dirigirem cap al Parc Audiovisual, agafant la carretera de Matadepera. Abans d’arribar-hi, ens trobarem un pàrquing el qual iniciarà a la ruta.

2. RECORREGUT

Un cop aparcats, iniciarem la ruta en direcció al Parc Audiovisual a través d'un sender. Pocs metres després i abans d'arribar al Parc, girarem a la dreta on veurem un bosquet en què ens endinsarem. Seguirem el camí fins a arribar al llac. Al cap d'una estona, ens trobarem amb una riera que la creuarem i seguirem el pas que ens durà al pantà de Can Bogunyà també conegut com a Llac Petit.
Un cop admirat les precioses vistes que ens ofereix el llac, seguirem la ruta anant cap a mà esquerra fins a trobar un camí que passarem de llarg fins a arribar a un camí superior que l'envolta.

Uns instants més tard, anirem cap al costat del torrent de Can Bogunyà on trobarem un corriol ubicat a la torrentera. Posteriorment, trobarem un sender que passa pel costat el qual seguirem fins a arribar a una lleu pujada. Un cop superada, girarem a mà dreta en direcció a la font de Can Janot. Actualment, està seca.

Un cop arribat, seguirem un camí ample fins a una cruïlla on girarem a l'esquerra deixant un sender en baixada. Al cap d'uns metres ens trobarem amb la Font Trobada. Seguirem el sender que anirà descendint fins a arribar a una bifurcació on seguirem el camí de la dreta en sentit descendent. A mesura que anem baixant, el pas s'anirà fent més ample. Finalment, ens trobarem un encreuament a prop de la Font de la Bardissa. Continuarem baixant el pendent direcció al llac petit. Poca estona més tard, haurem tornat al llac on desfarem els passos que hem fet fins a arribar al pàrquing on s'acaba la ruta.

Imatge ruta:

Ruta senderisme Matadepera

3. SUGGERIMENTS

És recomana hidratar-se bé, portar roba còmoda i posar-se protector solar.

TURÓ DE LES PEDRITXES, LES FORADADES

Si busqueu una ruta que us permeti gaudir de la natura i dels seus paisatges aquesta és la indicada. Amb una durada de 4 h aproximadament, us permetrà gaudir del matí i crear nous records amb una bona companyia que segur que no oblidareu!

Ubicació Ruta Senderista Matadepera

• Dificultat tècnica: ★★ ✰

Turó de les pedritxes

1. COM ARRIBAR

Per realitzar aquesta ruta, ens dirigirem cap al Parc Audiovisual de Catalunya per la carretera que s'adapti millor a les nostres necessitats. Recomanem que aparqueu el cotxe al pàrquing que hi ha abans d'arribar al Parc Audiovisual.

2. RECORREGUT

Un cop arribat al punt d'inici, començarem la ruta ascendint pel sender que hi ha al centre audiovisual. Com que no hi ha cap panell amb indicacions, ens anirem guiant pels punts grocs que trobarem al llarg de la ruta. Al cap d'una estona, ascendirem per Can Carbonell i després baixarem fins al coll de Sant Joan. Des d'aquest punt, pujarem al Turó de Sant Joan on farem una parada mentre gaudim de les vistes espectaculars de la Mola i l'entorn.

Recuperades les forces, desfarem el camí fins al collet. Allà començarem a ascendir cap al Turó de l'Os i el coll de l'Àliga per ascendir al cap d'uns metres per la Cresta de les Pedritxes i arribar al final de la ruta al Turó de les Pedritxes. Al Sud del turó, podrem observar un mirador amb una fantàstica vista panoràmica de Montserrat, Terrassa... Baixarem a la Moleta, un altiplà ubicat a prop de la Mola. Seguirem el pas fins a arribar al Collet de les Foradades on trobarem una bifurcació amb diferents camins. Agafarem el pas que descendeix donant la volta per la part inferior on veurem les roques amb orificis i galeries internes que van ser habitades fa molt temps.
Tornarem cap al Collet de les Foradades i començarem a descendir per una pista fins a arribar al Pla de l'Alzina del Vent. Un cop allà, deixarem el pas i ens enfilarem per un corriol on veurem marques pintades de color Blanc i Blau. Aquestes marques ens acompanyaran fins a arribar al pantà. A mesura que avancem per arribar al pantà ens anirem creuant amb el Torrent de Can Bogunyà.
Una vegada hem arribat al Llac Petit, el vorejarem. Pocs metres després, arribarem al Pla del Bon aire on ens trobarem el pàrquing que està a Prop del Parc Audiovisual, donant fi a la ruta.

Imatge ruta:

Ruta senderisme per Matadepera

3. SUGGERIMENTS

És recomana utilitzar pals de senderisme, hidratar-se bé i portar roba òmoda i calçat adequat.

PuntVallès: Diari Digital Comarcal del Vallès - Notícies d'última hora del Vallès Oriental i Occidental