Diari digital del Vallès Oriental i Occidental

25 Novembre 2022 Redacció: Júlia Salvans

Imatges: Flickr, Ajuntament de La Garriga

Població: La Garriga

RUTA DEL REC MONAR DE LA GARRIGA - CAMÍ FLUVIAL RIU CONGOST - CAMÍ RAL - RIERA VALLCÀRQUERA O LA RIERETA - FIGARÓ

Recorregut linea que conecta La Garriga amb Figaró-Montmany seguint el riu Congost. Les estacions de Tren de La Garriga i Figaró-Montmany, seran el punt d’inici i fi de la ruta per facilitar-vos l’accés.

Estació Tren La Garriga

• Dificultat tècnica: ★★✰

La Garriga

1. COM ARRIBAR

Per realitzar aquesta ruta, ens haurem de dirigir cap a l’estació de tren de La Garriga per la carretera o transport public que s’adapti millor a les nostres necessitats.

2. RECORREGUT

Un cop hem arribat, iniciarem la ruta dirigint-nos al nucli urbà de la Garriga. Un cop allà, seguirem les poques ruïnes del Rec Monar, important en la història del municipi. Continuem recte fins a arribar a Figaró a través del Camí fluvial del riu Congost. Un cop arribat a Figaró, seguirem la riera de Vallcàrquera fins a arribar a l'església de Sant Pere de Vallcàrquera, tornant cap a Figaró on donarem per finalitzada la ruta.

Imatge ruta:

Rutes de senderisme per La Garriga

3. SUGGERIMENTS

És recomana anar fins a La Garriga en tren. També recomanem que porteu roba còmoda i calçat adequat.

PR-C 33 SENDER DE LA GARRIGA

Ruta circular que mescla els espais urbans amb espais naturals ideal per tots aquells que voleu un breu contacte amb la natura.

Aparcament públic Les roques

• Dificultat tècnica: ★★★

La Garriga

1. COM ARRIBAR

Per realitzar aquesta ruta ens dirigirem cap al Pàrquing del Congost, La Garriga a travès de la carretera i/o transport públic que s’adapti millor a les nostres necessitats.

2. RECORREGUT

Una vegada preparats i en el punt d'inici, començarem la ruta en direcció a l'Avinguda Sant Esteve. Al cap d'una estona, haurem de creuar la C-17. Passarem pel costat del cementiri municipal. Al cap d'uns metres, girarem a la dreta per agafar la pista forestal PR-C 33 i anirem pujant fins a trobar-nos una intersecció. Un cop allà, agafarem el camí de la dreta i seguirem tot recte. Aquest sender, ens portarà cap a  una gran pista on veurem un panell que ens indicarà que agafem el pas de l'esquerra. A mesura que anem avançant, ens trobarem amb uns camps que travessarem i a pocs metres, veurem una bifurcació on agafarem el camí de la dreta, una trialera amb un pendent ascendent, senyalitzat per marques grogues. Al final de la pujada, ens trobarem una gran pista en diverses masies i buscarem un sender a mà esquerra direcció a l'ermita.

Passada l'ermita, agafarem el pas cap a la nostra esquerra on ens endinsarem per una pista forestal. Durant una bona estona, estarem pel Cingles de Bertí mentre que seguim les marques grogues i blanques.

En el km 12, haurem de tenir bastant compte, ja que mentre descendim pel sender que ens portarà a una casa o masia. Hi haurà una absència de senyalització. Anirem deixant la casa enrere per un camí mentre ens dirigim cap a un corriol ubicat a un boquet. La baixada és una mica tècnica. A partir del km 13 haurem d'agafar tots els camins de la nostra dreta. En aquest punt, anirem descendint cap a Figaró-Montmany per un sender que passa pel Torrent del Bosc Negre.

Finalment, arribarem a una cruïlla on agafarem el camí de la dreta que ens portarà a una nova bifurcació on prendrem el camí que descendeix cap a les vies del tren. Creuarem les vies i començarem a veure les primeres cases del poble fins a trobar un pont a l'autovia C-17 pel que passarem.
Un cop creuem els fanals, veurem unes marques que ens indicaran com tornar cap a la pista forestal la qual ens conduirà als vessants del Montseny. Una vegada hem arribat, passarem per un pas paral·lel a la riera i anirem fins al km 23. A partir d'aquí, continuarem caminant pel sender fins que arribem a un polígon industrial.

En arribar al polígon industrial, travessarem la carretera per una rotonda (sense pas de vianants) i seguirem per l'autovia, amb atenció, fins a trobar l'entrada a una zona rural.
Seguirem el sender central de la zona rural per arribar al pàrquing del Passeig del Congost on finalitzarà la nostra ruta.

Imatge ruta:

Ruta senderisme La Garriga

3. SUGGERIMENTS

Es recomana portar roba còmoda i calçat adequat.

PuntVallès: Diari Digital Comarcal del Vallès - Notícies d'última hora del Vallès Oriental i Occidental