Diari digital del Vallès Oriental i Occidental

Imatges: cedides-creative commons

Població: Granollers

GRANOLLERS - LAGO DE LOS CISNES - GRANOLLERS

Aquesta ruta senderista transcorr pel camí de les Ginestes, per la serra de llevant, el camí de Santa Quitèria seguint per les ruïnes de la Bòbila de l'Estrella i la zona de les Tres Torres. És una ruta ideal per fer durant un cap de setmana per crear records juntament amb aquells a qui estimes.

Ubicació Granollers

• Dificultat tècnica: ★★ ✰

Granollers

1. COM ARRIBAR

Per realitzar aquesta ruta primerament haurem de dirigir-nos a Granollers, al Parc Torres Vila a través de la carretera o transport públic que s’adapti millor a les nostres necessitats.

2. RECORREGUT

Una vegada hem arribat al parc, anirem a buscar un Panell informatiu, ubicat al Carrer Passeig de la Muntanya, el qual donarà per iniciada la ruta. Des del punt de partida ens dirigim a la zona de mercaderies de Renfe, darrere de l'estació de tren Granollers-Centre. Hi ha un vial el qual està paral·lel a la via, que ens conduirà a la ronda sud coneguda com el camí de les Ginestes. Una estona abans d'arribar al pont que creua la ronda sud, el pas puja lleugerament cap a la Serra de Llevant. Una vegada hem creuat el pont, seguirem pel Camí de Santa Quitèria on a escassos metres a mà esquerra veurem una cruïlla on si seguíssim el sender arribaríem a Cal Jardiner.

Continuant amb la nostra ruta, seguirem la pista i uns metres abans que el pas s'enfili a dalt de la carena i a un escàs centenar de metres de Cal Jardiner, a mà dreta i en direcció a la línia del ferrocarril, podrem observar les ruïnes del que va ser la bòbila de l'Estrella. En aquest punt de l'itinerari, veurem el Camí de Migdia, el qual trenca cap a l'oest. Un cop hem passat per sota la via, arribarem a la zona de les Tres Torres.

Una vegada hem desfet el pas fins a arribar al Camí del Migdia, també conegut com el camí del Camp de l'Arpa, l'anirem seguint fins a haver passat per sota la via del ferrocarril. Una vegada l'hem deixat enrere ens dirigirem a l'Escola Mestres Muntanya i seguirem fins a arribar al parc on finalitzarà la nostra ruta.

Imatge ruta:

Ruta Senderisme Granollers

3. SUGGERIMENTS

Per realitzar aquesta ruta, recomanem portar calçat i roba adequda.

GRANOLLERS - SERRA DE PONENT - GRANOLLERS

Aquesta ruta senderista, és la millor opció per aquells que busquen fer una caminada senzilla envoltats per la naturalesa.

Ubicació Granollers

• Dificultat tècnica: ★★ ✰

Granollers

1. COM ARRIBAR

Per realitzar aquesta ruta, ens dirigirem cap a l’estació Renfe de Granollers - Centre per la carretera i/o transport públic que s’adapti millor a les nostres necessitats.

2. RECORREGUT

Comencem la ruta dirigint-nos cap al parc infantil més proper. Una vegada hem arribat, girarem a l'esquerra en direcció al camí de sorra i enllaçarem amb el Camí de Santa Quitèria per la PR C-36. Ens trobarem amb el centre d'educació especial Montserrat Montero. Una vegada arribat, buscarem un pal indicador ubicat a l'esquerra en direcció Valldoriof.
Continuarem el sender fins a arribar a un túnel pel qual passarem mentre seguim la vorera paral·lela a la carretera. Girarem a l'esquerra fins a arribar a sota les vies de tren que creuarem. Una vegada creuades, seguirem un pas de sorra que ens portarà cap a Can Ribes. Una vegada allà, ens dirigirem al Gual de Can Perdiu i creuarem la riera. A mesura que anem avançant, ens trobarem Can Perdiu i el Pi Gros. Seguint el pas, ens trobarem una font on farem una parada per recuperar forces.
Una vegada descansats, des de la font, ens dirigirem cap a l'Ajuntament de La Roca del Vallès on es donarà per finalitzada la ruta.

Imatge de la ruta:

Ruta de senderisme per Granollers

3. SUGGERIMENTS

Per realitzar aquesta ruta, recomanem portar calçat i roba adequda.

PuntVallès: Diari Digital Comarcal del Vallès - Notícies d'última hora del Vallès Oriental i Occidental