Diari digital del Vallès Oriental i Occidental

Població: Montseny

Rutes Senderistes pel Montseny

RUTA TURÓ DE L’HOME - TURÓ DE SAMONT

Aquesta ruta és ideal per tots aquells senderistes experts que són amants de les rutes per les muntanyes i la natura. Si voleu passar tot el dia a fora amb contacte amb la naturalesa aquesta es la ruta indicada!

UBICACIÓ RECORREGUT TURÓ DE L'HOME

• Inici: Plaça de la Vila, Montseny
  • Durada: 9 h
  • Desnivell: 1200 m
  • Distància: 40,47 km
  • Dificultat tècnica: ★★★

Ruta turó de l'home- Turó de Samont1. COM ARRIBAR

Per realitzar aquesta ruta, primer de tot hem d’anar al Montseny, concretament a la plaça de la Vila on ens trobarem un sender pel qual començarem a caminar.

2. RECORREGUT

Seguint el corriol, ens trobarem una forta puja que ascendirem. fins a arribar a la BV-5301 amb la que anirem seguint fins a arribar al Turó de l’home. Del Turó de l'home a les Agudes hi ha poc més de quilòmetre i mig, que serà per la cresta, retrocedint primer fins al Coll Sesbasses i després seguint pel Coll de Sacarbassa i el Coll de les Agudes.

Del cim de les Agudes a Sant Marçal hi ha prop de 5 quilòmetres de descens, primer amb fort pendent per sendera relliscosa i humida. En arribar a la pista forestal, serà molt més fàcil. Anirem seguint sempre les marques del GR així que és bastant intuïtiu.

A Sant Marçal comença la segona pujada forta de la jornada, l'ascensió al Matagalls. És una pujada molt agradable, en la seva major part per dins d'un preciós bosc. Passarem pel Pla del Parany abans de trepitjar el cim del Matagalls. En aquest tram continuarem seguint el GR.

Ruta turó de l'home- Turó de Samont

En el següent tram, baixarem fins al Collformic, on passa la carretera que enllaça Seva amb Sant Esteve de Palautordera. Anirem seguint el GR i passarem pel Coll de Llops, el Collet de l'Estanyol, el Turó Gros, el Pla de la Barraca i la Carena dels Roures. Des de Collformic caldrà pujar al Pla de la Calma i recórrer la seva part alta.  Seran molts quilòmetres per una ampla i ben cuidada pista forestal, sempre amb tendència a pujar però sense forts pendents.  Els pals senyalitzadors ens indiquen que, a part del GR, estem també en la ruta de la Matagalls-Montserrat i en la ruta del Meridià Verd. No deixarem de caminar per pista fins als voltants del Sui, al qual accedirem per una sendera ben senyalitzada, ja que ara estem seguint un PR.  Després ve un descens una mica abrupte fins al Coll del Roure Gros i el Collet dels Pous d'en Besa, on s'inicia una empinada pujada fins a l’últim cim de l'etapa: el Turó de Samont o Turó del Pi Novell.

Des d'aquest últim cim, tindrem 7 quilòmetres de baixada. Iniciarem per un sender que, quan abandonem el PR, es converteix en camí menjat per la vegetació. Passarem per la Font Joana i el Collet del Bou, abans de desembocar amb gran alleujament en una pista forestal que ens portarà fins al Samon, passant per la Plana del Corral.  Després, sense deixar aquesta pista, arribarem a Ca Besa, on baixarem per un corriol fins a la Riera de la Bascona, que creuarem per unes pedres. Una mica més de baixada fins a travessar el Riu Tordera per un pont, i ens queden 1.5km en pujada, primer arribarem a la carretera del Collformic i finalment pujarem al poble de Montseny, on s'acaba la ruta.

3. SUGGERIMENTS

És recomana hidratar-se bé, posar-se crema solar i portar gorra.

RUTA TURÓ DE L’HOME - AGUDES

Aquesta ruta senderista amb dificultat moderada, és ideal per tots els amants del Turó de l'home i aquells que volen gaudir d'unes espectaculars vistes del Montseny.

UBICACIÓ RUTA TURÓ DE L'HOME-AGUDES

• Inici: Ermita de  Sant Marçal
  • Durada: 4h i 40 m
  • Desnivell positiu: 926 m
  • Desnivell negatiu: 933m
  • Distància: 10,69 km

1.  COM ARRIBAR

Per realitzar aquesta ruta primerament haurem d’anar al Montseny per la carretera que més ens convingui.

2. RECORREGUT

Un cop arribat al punt de partida, ens trobarem amb una suau pujada. Un cop superada, arribarem a la GV-5201 que anirem seguint direcció a Sessferres. Un cop arribat, ens trobarem un petit corriol que s'endinsa al bosc amb una baixada una mica empinada. Seguirem el sender fins a arribar al Coll de Castellets. Aquest tram té un gran ascens tot i que la complexitat tècnica ho facilita.
Un cop arribat al coll de Castellets, seguirem recte fins a arribar a una cruïlla on girarem a l'esquerra. Continuarem recte i uns metres més enllà i arribarem a Les Agudes on farem una breu parada per recuperar forces.
Una vegada descansats, desfarem el camí fins a tornar a la cruïlla. Aquesta vegada, però tirarem recte i en poc més d'una hora arribarem al cim del Turó de l'home. Desfarem el camí fins a arribar al coll de Sesbasses. Uns metres més enllà ens trobarem amb un encreuarem en el que tirarem a mà dreta. Allà descendirem pel camí de la Font de Briançó. A mesura que anem avançant, hi haurà un tram ple de pujades i baixades fins a arribar a la font de Passavets. A partir d'aquí anirem descendint cap al Montseny on finalitza la ruta.

Turó de l'home

3. SUGGERIMENTS

És recomana hidratar-se bé, posar-se crema solar i portar gorra.

RUTA MONTSENY - PLANA DEL COLL

Amb aquesta ruta, podreu gaudir de tot un ventall de vegetació i endinsar-vos en la natura. Ideal per tots aquells que busqueu una ruta curta amb dificultat moderada.

Ubicació Ruta Montseny - Plana de Coll

• Inici: Montseny
  • Durada: 2 h
  • Distància: 13,6 km
  • Ruta circular:

1. COM ARRIBAR

Per realitzar aquesta ruta, primer de tot hem d’anar al Montseny per la carretera que s’adapti millor a nosaltres.

2. RECORREGUT

Iniciarem la ruta pel Montseny i seguim pel GR-5 fins  la Plana del Coll. Un recorregut força bonic on podrem apreciar la varietat de vegetació que conté el massís del Montseny.

És troben alzinars, castanyers, pins enormes i avets de gran bellesa just quan arribem a la Plana del coll. Podrem passar per una ruta local dedicada als castanyers centenaris, tot i que és preferible anar seguint el GR-5, però tot i així podem apreciar diversos d’aquests castanyers què són impressionants i preciosos.Plana de CollUna de les vegades que travessem la carretera BV-5119 i gairebé a la fi del recorregut, coincidim amb el GR-5.2 en direcció al Turó de l’Home.

Finalment arribarem a la plana del Coll, on ens trobarem una bonica font amb el mateix nom, una zona de pícnic i unes vistes impressionants del Turó de l’Home.

En aquest punt descansem i agafem forces per a la dura tornada que es realitzarà pel mateix camí.

Imatge del recorregut:

3. SUGGERIMENTS

És recomana fer un pícnic a la zona mencionada anteriorment.

RUTA MONTSENY- AIGUAFREDA

Si el que us agrada a vosaltres és anar d'un poble a un altre aquesta ruta és la vostra! Des del Montseny fins a Aiguafreda a través de corriols ubicats entremig de la natura. Tu perdràs?

Ubicació Ruta Montseny-Aiguafreda

• Inici: Porxo de Can Baixeres
  • Durada: 2h 45 m
  • Desnivell positiu: 909 m
  • Desnivell negatiu: 1004 m
  • Distància: 23,23 km
  • Dificultat tècnica: ★★★

1. COM ARRIBAR

Per realitzar aquesta ruta, primerament haurem d’anar al Montseny per la carretera que se’ns adapti millor. Un cop allà anirem cap al Porxo de Can Baixeres on iniciarem la ruta.

2. RECORREGUT

Baixarem a la riera on estarem envoltats d’un entorn esplèndit gràcies a la seva vegetació. Seguirem el camí que ens portarà a l’abadia de Sant Martí i per la pista passarem pel Molí d’Adrobau i El Vilar.

Al cap d’una estona, la pista s’acaba i continuarem el nostre recorregut pel camí que puja per la forta pendent fins al Cafè del Plà de la Calma. Passarem per unes masies per arribar a la finca de Sant Martí, al costat de Tagament, on prendrem un corriol que ens portarà al poble d’Aiguafreda-Sant Martí de Centelles.

Aiguafredda

3. SUGGERIMENTS

És recomana hidratar-se bé, portar gorra i protector solar, sobretot si la ruta es realitza a l’estiu. En èpoques que fa molta calor suggerim que la ruta és faci a primera hora del dia.

RUTA ERMITA SANT MARTÍ DEL  MONTSENY - EL VILAR DE LA CASTANYA

Si busqueu una ruta per fer en família, aquesta és la vostra ruta! Amb una dificultat moderada gaudireu d'un matí familiar que mai oblidareu. A què esperes per viure nous moments?

Ubicació Ermita de Sant Martí del Montseny

• Inici: Ermita St Martí del Montseny
  • Durada: 3h 45 m
  • Desnivell: 779 m
  • Distància: 10,53 km
  • Recomanat per: Parelles, amics, familia
  • Dificultat tècnica: ★✰ ✰

1. COM ARRIBAR

Per realitzar aquesta ruta primerament ens dirigirem a l’ermita de St Martí del Montseny per la carretera que s’adapti millor a les nostres necessitats.

2. RECORREGUT

Un cop arribat a l’ermita i haver-la visitat, iniciarem la ruta seguint el GR-5. Deixarem un parell de desviaments a la dreta i seguirem per l’esquerra segons indica el GR. Passarem per La Cort Montseny, una masia que es dedica a la venda de productes propis i degustació. Continuarem el camí on passarem pel costat de El Molí. Al cap d’una estona, ens trobarem amb la Font del Vilar de la Castanya, la qual la deixarem enrere i  arribarem a El Vilar de la Castanya. Continuarem la pista del GR-5 un quilòmentre més i ens donem la volta, per tornar pel mateix camí d’anada.

La Cort Montseny

3. SUGGERIMENTS

A la Font del Vilar de la Castanya hi ha una taula al costat ideal per fer un pícnic.

RUTA MONTSENY GR5 - LA CALMA -PR139

Si busqueu alguna ruta amb GR, aquí la teniu. Un fantàstic recorregut envoltat per una gran varietat de vegetació que no us deixarà indiferents! A què espereu?

Ubicació RUTA MONTSENY GR5 - LA CALMA -PR139

• Inici: Aparcament de Montseny
  • Durada: 6h 30 m
  • Desnivell: 1060 m
  • Distància: 24,73 km

Ruta Montseny- La Calma

1. COM ARRIBAR

Per realitzar la ruta, primer de tot ens dirigirem al poble del Montseny per la carretera que s’adapti millor a les nostres necessitats i aparcarem al pàrquing que hi ha a l’entrada del poble.

2. RECORREGUT

Un cop aparcats ens dirigirem cap a una cruïlla que hem vist mentre ens dirigim cap al poble i seguirem els senyals GR que estaran presents en tota la ruta. Ens trobarem amb un camí llarg amb un desnivell considerable tot i que no hi ha dificultat tècnica.

Comencem a caminar pel GR-5 direcció nord, per un corriol paral·lel a la carretera. Mentre planegem i descendim pel camí, ens trobarem la riera de Sant Marçal.

Seguint les marques GR arribarem al fons de la vall on passarem per un pont ubicat sobre la riera i començarem ascendint cap al pla de la Calma.

Al cap d’una estona, arribarem a la masia de Can Vilorda la qual la rodejarem  per l’esquerra seguint la pista fins a arribar al Molí de l’Adrobau ubicat a la dreta del sender i on ens pararem a descansar.

Un cop recuperats, seguirem el GR on pel camí trobarem la masia del Vilar. Continuarem recte i al cap d’uns 20 minuts més o menys abandonarem el sender i ens endinsarem per un camí al bosc on les marques GR passaran a ser punts vermells i estaran més distanciades les unes amb les altres. A mesura que avancem cap al Pla de la Calma, el terreny s’anirà empinant.

Al cap de 10 minuts, arribarem a la calma per on seguirem direcció sud pel GR5 on aquest tram coincideix amb el Meridià verd i el recorregut de la Matagalls - Montserrat.

Ruta Montseny- La Calma

Una estona més tard abandonarem el GR5 per una pista mà esquerra marcada com Pr139 on en poca estona la deixarem i seguirem per l’esquerra de la pista al principi plana, però que de seguida trobarem el descens que seguirem fins veure una cruïlla. A partir d’aquí, deixarem enrere el Pr, que es desvia direcció sud, i seguirem pel sender que a l’inici planeja, però després es converteix en un descens amb el qual arribarem a la masia del Mollar que la vorejarem i continuarem descendint. Passada la masia de Casanova del Molar, deixarem el camí principal i ens desviarem per una pista secundària.

Tornem a sortir a la pista principal on aquest cop ens mantindrem. Travessem la Riera de Sant Marçal, i tombarem a la dreta en la recerca del Gr5.

Arribem al desviament pel que hem passat a l’inici de la ruta i seguim la carretera de tornada al Montseny fins arribar al pàrquing del poble.

Imatge de la Ruta:

3. SUGGERIMENTS

És recomana parar a esmorzar a La Calma.

PuntVallès: Diari Digital Comarcal del Vallès - Notícies d'última hora del Vallès Oriental i Occidental