Diari digital del Vallès Oriental i Occidental

Imatges: Cedides, Ajuntament de Viladecavalls

Població: Vallès

Ruta de Senderisme El Camí dels Pelegrins

Aquesta ruta senderista es recomana per tots aquells senderistes experts que els hi agrada estar en contacte amb la natura i volen compartir experiències i records amb els seus. T'animes?

ubicacióViladecavalls

• Localització: Viladecavalls
  • Inici: Església de St.. Martí de Sorbet
  • Durada: 3h i 30 m
  • Desnivell: 430 m
  • Distància: 11km
  • Recomanat per: Parelles, amics
  • Estació de l'any recomanada: Tardor, Hivern, Primavera i principis d'estiu.
  • Dificultat tècnica: ★★★

viladecavalls

1. COM ARRIBAR

Per realitzar la ruta del camí dels pelegrins, primer de tot haurem d’anar a Viladecavalls agafant la carretera, o el transport públic que s’adapti millor a les nostres necessitats. Un cop arribat, ens dirigirem cap a l'església de Sant Martí de Sorbet.

2. RECORREGUT

Des de l'església, agafarem el carrer de Sant Martí direcció a l'estació de la Renfe. Al llarg de l'itinerari ens guiarem per les marques vermelles amb un punt blanc. A l'alçada de l'estació creuarem les vies i agafarem el carrer Montserrat a dalt. Girarem a l'esquerra pel camí de Can Buxxers, una pista asfaltada que seguirem fins a trobar uns xiprers. Un cop arribat allà tirarem per la dreta, on neix un camí que baixa pel bosc i seguirem recte fins a arribar a un dipòsit.

Un cop allà, deixarem el pas per agafar el camí que s'enfila a mà dreta cap al coll de Can Margarit i seguirem recte fins a arribar a una esplanada. A partir d'aquí, tirarem per la dreta on arribarem al coll. Ens trobarem amb una forta pendent de la qual descendírem fins a trobar-nos amb el mas de Collcardús. Continuem tot recte fins a arribar a la C-58 la qual creuarem per sobre del túnel i travessarem el pàrquing del restaurant.

Al final de l'aparcament, prendrem un camí direcció Montserrat. A l'alçada d'una urbanització creuem la riera de Boixadell i passarem a prop de les cases. Al final d'aquestes, la pista es transforma en un senderó estret que baixa per creuar el torrent de la Torre i C-58 per sota del viaducte.

Agafem la carretera a l'esquerra fins a un creuer on deixem l'asfalt. Seguint tot recte, la carretera porta, per una banda, a Olesa i per l'altra Terrassa i Manresa. Enmig hi trobarem amb un gran pendent una pista fonamentada que travessa les vies de ferrocarril per sobre un pont. Tirarem una mica més a la dreta i trobarem un sender que ens conduirà a l'estació de Torreblanca on ens hi dirigirem de tornada per agafar el tren cap a Viladecavalls. Ara, però, creuem les vies i seguim pel camí que planeja per la part obaga de Can Torella, una casa que veurem a mà dreta sobre un turó. Deixarem el camí i continuarem per la pista que comença a pujar amb una forta pendent i que ens dirigeix al camí Vell, també conegut com a coll de l'Orpina.

Davant nostre, destaca el coll dels Lladres, amb el que ens dirigirem pujant per un camí que va cap a l'esquerra de la pista, a l'alçada del revolt tancat. Des del coll dels Lladres veurem la plana del Fideuer, cap on ens porta el sender. Uns metres abans d'arribar, un senyal ens indicarà que hem d'agafar el pas que va cap a la dreta i ascendeix suaument fins al coll de la Pedra, on girarem a la dreta i seguirem recte fins a trobar  un sender amb escales. Continuarem per allà fins a arribar a l’ermita de Sant Salvador de les Espases on, a dins de l’edifici hi ha diferents estances públiques entre elles una font per poder refrescar-nos abans de fer el camí de tornada fins a l’estació de Renfe de Torreblanca on podrem agafar un tren per tornar a Viladecavalls o a casa.

Imatge del recorregut:

Rutasenderismeviladecavalls
3. SUGGERIMENTS

És recomana anar fins a Viladecavalls amb transport públic. A l'ermita de Sant Salvador de les Espases es podrà menjar tranquil·lament perquè disposa de taules i barbacoa.

PuntVallès: Diari Digital Comarcal del Vallès - Notícies d'última hora del Vallès Oriental i Occidental