Diari digital del Vallès Oriental i Occidental

Població: Fogars de Montclús

De Sant Marçal del Montseny pel Coll Pregon

EL MATAGALLS DES DE SANT MARÇAL DEL MONTSENY PEL COLL PREGON

Preciosa ruta, des del Coll de St. Marçal, fins a l'emblemàtic Matagalls, des d'on podrem contemplar una impressionant panoràmica del Parc Natural del Montseny i els seus voltants. El recorregut majoritàriament és ombrívol i transcorre per les fagedes del vessant est. El Matagalls, el segon cim més alt del Montseny amb 1.697 m d'altura, és un lloc de pelegrinatge d'excursionistes. La ruta està senyalitzada amb marques blanques i vermelles del GR 5- 2 i fites.

ubicaciómatagalls

• Dificultat tècnica: ★★★

vistesdesdelmatagalls

1. COM ARRIBAR

Per realitzar l'itinerari, ens hem de dirigir al coll de Sant Marçal a través de la carretera que més ens convingui.

2. RECORREGUT

Comencem pel Coll de Sant Marçal, des de l'esplanada al costat del camí d'accés, a l'oest de la carretera i a la dreta del plafó informatiu, sortirem per un sender que s'enfila suaument al cim. Poc menys de 100 m endavant, girarem a la dreta on ens trobarem una pendent que ascendirem fins a entrar a una fageda on gairebé es pot caminar fins al cim. El camí en bon estat, ascendeix en direcció O/SO, a poca distància a peu fins a l'altiplà d'Évols.

Després d’una forta pujada, haurem arribat al pla dels Èvols. Continuarem pel camí en direcció O/NO. Al cap de poca estona, el camí ascendirà i vorejarem el vessant meridional del turó de Sant Marçal, que queda a la dreta (N). Continuem recte passant per la vora el coll Ses Portadores, situat al N, i es puja fins al coll Pregon, on s’arriba després de deixar a mà dreta (N) el turó Ses Portadores.

Un cop arribem al Coll Pregon, travessarem en direcció SO el prat que s’obre enmig de la fageda amb una roca situada al punt culminant del coll. Ens tornarem a endinsar a l'albereda on ens trobarem un fort pendent fins a ascendir al coll de l’Home Mort, on poc després la  deixarem enrere i seguirem per la carena sempre en direcció NO deixant el vèrtex  a la dreta (N).

Finalment arribarem al Cim del Matagalls. Un cop dalt, per tornar es desfà el camí fins al coll de Sant Marçal on posarem punt i final del recorregut.

Imatge del recorregut:

rutasenderismematagalls

3. SUGGERIMENTS

Tot i que hi ha forces trams ombrívols, és recomana portar gorra i protector solar.

PuntVallès: Diari Digital Comarcal del Vallès - Notícies d'última hora del Vallès Oriental i Occidental

Etiquetes relacionades:

fogars de montclús montseny viladrau