Diari digital del Vallès Oriental i Occidental

Temps ara
Weather Icon
( - )

El Taulí fa la primera implantació al món d’una petita pròtesi aòrtica personalitzada per operar un aneurisma d’aorta

17 Maig 2023 Redacció: puntvalles.com

Imatges: Parc Taulí

Població: Sabadell



Amb aquesta nova pròtesi ja es poden tractar pacients que fins ara no es podien intervenir amb cateterisme

L'Hospital Parc Taulí ha realitzat la primera implantació al món d'una pròtesi aòrtica personalitzada per operar un aneurisma d'aorta.

El pacient, un home de 69 anys, també presentava una isquèmia d'extremitats amb oclusió d'un eix ilíac. En una primera valoració feta pels professionals, es va desestimar fer una cirurgia oberta, perquè en la seva situació, suposava un risc per a la seva vida. En aquest tipus d'intervencions, es fan servir pròtesis a mida i que tenen un catèter d'entrada de gran diàmetre (8 mil·límetres), però aquest pacient tenia un greu problema de lesions a les artèries ilíaques i necessitava un catèter d'entrada més petit que un de convencional.

Per això, es va demanar la fabricació a mida d'una pròtesi de baix perfil. La intervenció posterior va ser complexa: primer s'ha d'introduir i alliberar la pròtesi per la zona engonal de forma precisa davant de l'origen de les artèries viscerals, i després s'han d'implantar els stents que comuniquen la pròtesi aòrtica amb les artèries renals, mesentèriques i tronc celíac des del braç. L'operació es va fer en tres hores, i es va afegir, també, un bypass per tractar la isquèmia del pacient de la cama esquerra.

PuntVallès: Diari Digital Comarcal del Vallès - Notícies d'última hora del Vallès Oriental i Occidental


Etiquetes relacionades:

sabadell

Rep les notícies d'última hora

Guia comercial del Vallès