Diari digital del Vallès Oriental i Occidental

Temps ara
Weather Icon
( - )

Breda, l'entorn natural que convida als visitants més curiosos a conèixer el municipi

6 Octubre 2022 Redacció: Yaiza Miranda

Imatges: Cedides

Població: Breda

El municipi de Breda forma part de la subcomarca del Baix Montseny i se situa entre el Massís del Montseny i el Montnegre. De Breda destaquen, sobretot, els dos mausoleus, el monestir de Sant Salvador, el nucli antic i el Museu Josep Aragay, fill predilecte de la vila i pioner de la ceràmica artística de la zona.

Un entorn natural per a fer moltes excursions, a més d’una llarga tradició artesanal i una atractiva oferta cultural, convida els visitants més curiosos a aquest municipi.

Ruta de l’Ermita de Santa Ana

Es tracta d’una ruta molt fàcil, ideal per a famílies, de menys d’1 km de recorregut lineal. Es comença en la plaça del Convent i es travessa el poble sencer en direcció sud, passant per la plaça del Dr. Rovira i Benet, fins a arribar a la Fonda Santa Ana, que és el punt on es travessa la carretera GI-552.

Comença una pista forestal amb el mans de Ca Soldevila, que porta directament al pujol i l’ermita de Santa Ana.

Per accedir-hi, cal ubicar-se a la carretera d’Arbúcies GI-552, on s’arriba al municipi de Breda (km 4-5). Una vegada aquí, la ruta comença en la plaça del Convent, la qual conforma el centre del poble, on estan l’Ajuntament i l’Església.

Es realitza l’ascensió a l’ermita i el pujol de Santa Ana, edifici històric barroc, inclòs en l’inventari del Patrimoni Arquitectònic Català i punt des d’on hi ha una vista completa de tot el municipi de Breda.

Ruta de les Fonts

Ruta curta circular, sense cap dificultat, que voreja tot el municipi de Breda. Des del centre del poble se surt en direcció nord-est, pel barri de la Cooperativa, i es comença a vorejar el rierol del Repiaix i la carretera GI-552, passant per la Font d’en Ratica. Seguint fins al Pont del Mut i la Font Nova, es passen una sèrie de caserius fins a tornar a creuar la GI-552 en direcció a la Font de la Pintoresca. Una vegada en aquest punt, es torna al punt d’inici seguint un traçat paral·lel al rierol de Breda.

Per la carretera d’Arbúcies GI-552 s’arriba al municipi de Breda (km 4-5). Una vegada aquí, la ruta comença en la plaça del Convent, la qual conforma el centre del poble, on estan l’Ajuntament i l’Església.
Aquest recorregut és ideal per a fer a l’estiu, ja que discorre per les fonts pròximes i més emblemàtiques del municipi i tres cursos fluvials. En alguns punts cal estar alerta, perquè es travessa la carretera, encara que la ruta transcorre principalment per camins i vorejant el riu.

Ruta de l’Eucaliptus

Itinerari de dificultat mitjana-baixa que transcorre pel vessant nord-est de Breda. Des del centre del poble se surt en direcció nord-est, pel barri de la Cooperativa, es voreja un petit tram del rierol del Repiaix i es comença l’ascensió fins a arribar gairebé a les Brugueres. En aquest punt s’agafa un camí fins al serral de n’Orri. Situats en el serral, s’inicia el descens paral·lel al rierol del Repiaix, es creua el pont del Mut, i es torna al punt d’inici per la bassa de l’Huguet.

Us proposem una ruta en la qual s’ascendeix a una petita sèrie de muntanyes de densa i diversa vegetació mediterrània —on comença el parc natural del Montseny— que ens porta al serral de n’Orri i torna a Breda seguint les conques fluvials del Repiaix i petits torrents afluents. Una vegada més, s’aprofiten els cursos fluvials per a l’inici o el descens de la ruta.

Ruta del Castell de Montsoriu

Recorregut lineal i directe que, sense ser difícil, suposa un considerable esforç per l’elevat desnivell acumulat. La ruta s’inicia en direcció nord, cap a Ca Valent, fins a creuar el Pont del Mut i el rierol del Repiaix. Seguim paral·lelament al rierol fins a serral de n’Orri. Una vegada allí s’agafa un camí alternatiu al camí del Castell de Montsoriu, que ens porta directament al castell, passant pel Plànol de Talavera.

Per la carretera GI-552, el km 5, ens trobem en la vessant nord del nucli urbà de Breda, punt on s’inicia la ruta, just al costat d’un parc infantil en l’entrada del carrer del Dr. Simon.

Aquest itinerari té com a meta l’ascensió del castell gòtic més emblemàtic del territori català: el Castell de Montsoriu. Considerat una de les grans fortaleses del Mediterrani, Montsoriu va ser residència dels vescomtes de Cabrera. Ens trobem a 632 m s.n.m., punt amb espectaculars vistes panoràmiques de la Depressió Prelitoral.

Ruta de la Font de la Pintoresca

Es tracta d’una ruta de dificultat mitjana per la seva distància, ja que el desnivell acumulat és perfectament realitzable en família. Aquest itinerari es comença travessant el vessant nord-oest del poble fins a arribar al Molino d’en Bosc i la font de la Pintoresca, ascendeix paral·lel al rierol de Breda i la serra de Ca Pelló, travessant la GIV-5521 per a arribar al punt més alt de la ruta. Una vegada aquí, s’inicia el descens paral·lel al rierol del Repiaix fins a la bassa de l’Huguet i el centre de Breda de nou.

Aquest itinerari circular s’inicia en el centre de Breda, passant per l’emblemàtic Molino d’en Bosc —antic molí fariner inclòs en l’inventari de Patrimoni Arquitectònic Català—, fins a arribar a les portes del parc natural del Montseny i baixar per l’entorn rural que envolta el nucli de Breda.

PuntVallès: Diari Digital Comarcal del Vallès - Notícies d'última hora del Vallès Oriental i Occidental