
Torrelles de Llobregat
3 Març 2021 Redacció: Andrea Rodríguez
Població: Mollet del Vallès
La iniciativa engegada pel Consell dels Infants de Mollet l'any 2019, dedicat a promocionar els bons hàbits alimentaris de les nenes i nens de la ciutat, ha estat premiada amb el segon Premi Europeu de la Salut 2020 en la categoria d'estil de vida saludables en ciutats, atorgats per la Comissió Europea.
Per Josep Monràs, l'alcalde de Mollet, el premi "suposa un nou reconeixement a nivell internacional del bon treball que es realitza a la nostra ciutat". El CIM, a més, permet any rere any "estimular la participació democràtica activa dels infants de Mollet".
Raúl Broto, regidor d'Educació, ha recollit el premi en un acte en línia. Durant la seva intervenció en l'acte, el regidor ha destacat que "el projecte va permetre empoderar als nens i nenes per millorar la seva capacitat per prendre decisions alimentàries saludables i va contribuir a fer que el sistema alimentari de l ciutat sigui més sostenible".
L'entrega dels premis va comptar amb la presència de la Comissaria Europea de Salut i Seguretat Alimentària, Stella Kyriakides.
En el projecte van participar 660 alumnes de 5è i 6è de les escoles de la ciutat de Mollet i de l'Escola d'Educació Especial Can Vila. Els infants van treballar a l'escola, a l'ajuntament i van tenir la possibilitat de fer visites d'estudi a diferents espais de la ciutat que representaven la cadena alimentària.
Entre les iniciatives que els infants van proposar per dur a terme hi havia una que consistia en realitzar cerrades sobre alimentació saludable a les escoles i els centres cívics. També consistia en fer campanyes d'alimentació saludable als mitjans de comunicació, ajudar a empreses amb voluntat d'impulsar la seva activitat basada en una alimentació saludable, organitzar una Fira de l'Alimentació Saludable i crear més horts urbans a la ciutat.
A banda d'escoles i l'ajuntament, també hi van participar l'Hospital de Mollet, el Mercat Municipal i els seus paradistes, el Consorci de Galelcs i l'Associació Agroecològica de Gallecs i el Centre Cívic de Can Borrell, amb el seu hort comunitari.
El Premi Europeu de la Salut reconeix i recompensa en la seva categoria, iniciatives de ciutats i escoles que contribueixin a promoure estils de vida saludables pels nens (de 6 a 18 anys). Les iniciatives poden incloure, per exemple, accions dirigdes a promoure una alimentació sana, a conscienciar sobre un pes corporal saluable i prevenir el consum de tabac per fomentar, en particular, la prevenció entre els joves. El Premi està finançat amb el tercer Programa de Salut de la Unió Europea 2014-2020.
Etiquetes relacionades:
mollet del vallèsTorrelles de Llobregat
Terrassa
Terrassa
Sant Cugat del Vallès
Barberà del Vallès
Caldes de Montbui
Vallès
Caldes de Montbui
Després de molt temps d’espera, el cap de setmana del 20-21 de març van arrencar de nou totes les competicions federades de futbol i futbol sala. Setmanes abans ja s’havia donat el vistiplau per la represa d’aquelles competicions que donessin
Després d’una temporada atípica, aquest mes de març es posa punt final a la primera fase regular del subgrup 5B de la Tercera Divisió, on ens trobem amb el primer equip de l’EC Granollers. Aquest mes de març, el conjunt
El cap de setmana del 20-21 de març vam tornar a viure la represa de totes les competicions esportives. Després de l’aturada, a causa de l’augment de contagis per la COVID-19, molts dels equips catalans van poder tornar a sentir
Després de molt temps d’espera, per fi ha arribat la notícia que tots estàvem esperant: tornen totes les competicions esportives federades al territori català. El passat mes de febrer, el govern català, sostingut per les opinions del PROCICAT, va anunciar
Després d’un final de mes de febrer on el Fraikin BM Granollers va encadenar dues derrotes consecutives, davant l’Ángel Ximénez Puente Genil a la jornada 21 (31-24) i davant l’Incarlopsa Cuenca, jornada 22 (26-27), l’equip va iniciar el mes de
Aquest mes farà un any que la vida de tothom va haver de fer un canvi. Fa un any que el món de l’esport, junt amb altres sectors, van patir, pateixen i patiran les conseqüència de la Covid-19. A principis