30 Novembre 2020 Redacció: puntvalles.com
Població: La Roca del Vallès
Màriam Ben-Arab la dibuixant nascuda a la Roca del Vallès, ha estat guanyadora del Premi Cavall Fort 2020 amb el còmic 'Un pla', segons ha informat la revista en un comunicat. El guardó, normalment s'atorga a un recull de contes o articles, però aquest cop, la tercera vegada que passa en la història dels premis, el jurat s'ha decantat per una aventura de vinyetes. L'obra de Ben-Arab ha estat seleccionada entre les 83 que se'n van presentar al guardó en un principi, i entre les 4 finalistes que va seleccionar el jurat. En aquest últim tall, els jutges van escollir el còmic "excel·lent" en una història de sis pàgines.
El còmic guanyador del premi es publicarà a la revista corresponent el mes de febrer del 2021. Durant l'ant vinent també es publicaran les altres tres obres finalistes. 'Volàtil', de Francès Grimat; 'El començament', de Pere Puig, i 'Clitis i les pintures negres', d'Oriol Canosa i Jordi Sunyer.
Màriam Ben-Arab es dedica a la il·lustració infantil i al còmic, encara que també ha fet incursions en la il·lustració juvenil i per a adults, segons s'indica des de Cavall Fort. Va estudiar Belles Arts a la Universitat de Barcelona i es va especialitzar en il·lustració a l'Escola Llotja. És col·laboradora tant de la revista 'Cavall Fort' com d''El Tatano'. El premi Cavall Fort està dotat econòmicament per la Fundació Cavall Fort. L'import de l'edició especial d'aquest any, dedicat a una història de còmic, ha estat de 3.300 euros.
El premi es va convocar per primera vegada l'any 1963, en el concurs de Poesia de la Parròquia de Cantonigròs. Des del 1970 fins a 1993 va formar part del cartell de premis de les Festes Populars de Cultura Pompeu Fabra, continuació de les festes literàries de Cantonigròs. En els seus inicis, s'atorgava a un recull de contes destinat al públic lector de la revista. Actualment, s'atorga alternativament a un recull de contes o a un recull de tres reportatges o articles de divulgació. L'any 2001, per celebrar el quarantè aniversari de la revista, el premi es va atorgar a una historieta de còmic, a manera de reconèixer un gènere que ha tingut des de sempre un paper fonamental dins la revista. Actualment, s'atorga alternativament a un recull de tres contes o a un recull de tres reportatges o articles de divulgació.
L'any 2001, per celebrar el quarantè aniversari de la revista, el premi es va atorgar a una historieta de còmic, a manera de reconèixer un gènere que ha tingut des de sempre un paper fonamental dins la revista. Aquesta modalitat s'ha repetit en dues ocasions més, el 2008 i el 2020.
Etiquetes relacionades:
la roca del vallès
Hem pogut parlar amb en Carles Lumeras, el portaveu de la Coordinadora ...
Tots hem sabut que des d'aquest cap de setmana s'ha iniciat el ...
Servei de Neteja Pere i Àngel Equip de desinfecció d'interiors Covid-19 ...
Article d'opinió: Raül González, Responsable de Comunicació de CCOO al Vallès Oriental, ...
Podem reprogramar el nostre cervell per canviar la nostra realitat. Toñi Sáez, ...
Molts som els que hem viscut una reforma a casa nostra. Per ...